Mnohé webové subjekty si myslí, že když jejich web vypadá bombasticky a zároveň nabídne i nějaké to know-how, tak na něj automaticky potečou potoky návštěvníků.To bohužel není a nikdy nebude pravda. Internet přetéká různými weby a šance, že zákazník narazí zrovna na Váš web není vysoká. Obyčejný uživatel obvykle k vyhledání něčeho na internetu použije vyhledávač. Je tedy docela dobré, aby i Váš web byl v tomto vyhledávači nalezen. Webu lze pomoci. Zajistí to například tzv. linkbuilding.

Analýza – základ úspěchu

SEO optimalizaci webu nelze pochopitelně provádět „naslepo.“ Nejdříve je třeba vědět co máme optimalizovat. Pokud má web málo zpětných odkazů, tak řešíme vše zvýšením počtu odkazů například registrací webu do katalogů a vyhledávačů. Pokud je nekvalitní obsah, tak musí SEO optimalizátor tento obsah nahradit kvalitnějším, což může svěřit tzv. copywriterům, což jsou lidé, kteří nový obsah napíší. Nový obsah je následně dosazen na místo starého, což se v určitém časovém horizontu kladně projeví na pozici webu vy vyhledávání.